De herfst, voor de ene het mooiste seizoen van het jaar, voor de andere een moeilijke periode. De dagen worden korter en we voelen ons futlozer. 

Typisch is dit ook een periode waarin bij veel klanten het dieet minder goed gaat. Soms kan het verleidelijk zijn om je afspraak te annuleren omdat het niet goed gaat of is gegaan. Dit is echter niet de bedoeling. Je komt niet om je goede resultaten te laten zien want dan kon je het ook alleen, je komt voor advies en motivatie!

Sowieso hebben we een annulatiebeleid van 48 u op voorhand* Ook wanneer afspraken op korte termijn worden verplaatst (<2 weken) kunnen we hier meestal geen andere klant meer op inplannen. Andere klanten moeten daardoor langer wachten op een vervolgafspraak terwijl er uiteindelijk toch een plaats vrij komt. OMDAT DIT EEN PERIODE IS WAARIN ER VEEL VERPLAATST EN GEANNULEERD WORDT KUNNEN AFSPRAKEN IN NOVEMBER EN DECEMBER NIET VERPLAATST WORDEN ZONDER GELDIGE GEGRONDE REDEN. Daarom rekenen we in november bij het verplaatsen of annuleren van een afspraak 50% annulatievergoeding ongeacht de tijd ervoor die je annuleert. In december wordt er 100% annulatievergoeding gerekend. Een nieuwe afspraak kan dan pas in januari gepland worden. Bij een geldige reden zoals overlijden, ziekte,… gelden de normale regels en betaal je niets en kan een afspraak eventueel eerder als onze agenda dit toelaat. 

Wat kan je er tegen doen?

Al zijn de vallende bladeren in nog zo mooi, ze kunnen ook zorgen voor herfstblues en zelfs voor een herfstdepressie. Alleen al psychologisch is het niet makkelijk om afscheid te nemen van de zomer. De terrasjes verdwijnen, de bladeren vallen van de bomen, het wordt vroeger donker en voor je het weet komt Allerheiligen er aan. Dat zorgt voor een bedrukte stemming die je ook de blues kan noemen.’

Omdat je in de herfst te weinig licht hebt, krijg je een tekort aan cortisol in het lichaam, dat is een hormoon dat voor energie zorgt. Je hebt dan wel een teveel aan melatonine, een hormoon dat je slaperig maakt. Zorg je dus voor meer lichtinval op het netvlies, dan stijgt de cortisolwaarde en daalt de melatonine. Dus ga naar buiten, maak een wandeling, ga met de fiets, …

Dierlijke eiwitten zoals vis, vlees, gevogelte en eieren zijn noodzakelijk omdat die je bijnierschors helpen bij het produceren van cortisol. 75-125 g per dag is voldoende.  Zorg ook dat je twee uur voor het slapengaan niet meer eet of drinkt. De nacht gebruiken we om te recupereren en niet om je energie te verliezen aan voedselvertering.

Kortom alles wat je bij Work 4 it leert helpt je om terug vrolijk en fit te worden en de herfstblues goed door te komen. Annuleer of verplaats je afspraak dus zeker niet! Met een extra duwtje in de rug kom je deze periode goed door en voor je het weet is het terug lente!

*Normale annulatiebeleid: Indien een afspraak niet binnen de 48 uur wordt geannuleerd (via mail, bericht, sms of telefoon) zal ik een annulatiekost aanrekenen (m.u.v. ziektebriefje).
Indien afspraak geannuleerd tussen de 24 en 48 uur voor de afspraak: 50 % van de normale prijs.  Indien niet geannuleerd of minder dan 24 uur op voorhand: 100 % van de normale prijs.

Praktisch annulatiebeleid november en december 

Verplaatsen of annuleren van een afspraak:

  • In november: 50% annulatievergoeding ongeacht de tijd ervoor die je annuleert.
  • In december: 100% annulatievergoeding ongeacht de tijd ervoor die je annuleert.

Een nieuwe afspraak kan dan pas in januari gepland worden. 

Bij een geldige reden zoals overlijden, ziekte,… gelden de normale regels en betaal je niets en kan een afspraak eventueel eerder als onze agenda dit toelaat. 

Ben je hier niet mee akkoord? info@work4it.be