De voorbije weken zijn er weer heel veel verplaatsingen van afspraken geweest. Graag wil ik nog eens jullie aandacht vragen hiervoor.

Sowieso hebben we een annulatiebeleid van 48 u op voorhand* Ook wanneer afspraken op korte termijn worden verplaatst (<2 weken) kunnen we hier meestal geen andere klant meer op inplannen. Andere klanten moeten daardoor langer wachten op een vervolgafspraak terwijl er uiteindelijk toch een plaats vrij komt. Ook nieuwe klanten kunnen niet bij ons terecht.

Ook voor ons is dit heel vervelend. In drukke periodes zetten wij extra uren open in onze agenda (uren die wij ook liever met ons gezin doorbrengen) om toch iedereen een afspraak te kunnen geven binnen een aanvaardbare periode. Wanneer er dan afspraken < 2 weken worden verplaatst komen er gaten in de agenda waar we niemand meer op kunnen inplannen. Deze tijd heb ik dus geen inkomsten maar de onkosten lopen wel gewoon door. Hoe zou jij het vinden als je baas 3 dagen op voorhand zegt “ Overmorgen moet je niet werken tussen 13.30-15u en 16.30-17 u maar je moet wel tot 20 u blijven i.p.v. 18u. Oh ja en tijdens die uren dat je niet moet werken krijg je ook niet betaald.” Dat zou niet zo fijn zijn toch?

Wat kan je er tegen doen?

Kijk je agenda bij het maken van een afspraak goed na zodat je geen andere afspraken of activiteiten op dat moment hebt gepland. Agenda vergeten? Kijk dan meteen wanneer je thuiskomt na of de afspraak past en laat anders meteen iets weten.

Noteer de afspraak ook in je agenda zodat je ook geen andere afspraak plant op het moment van onze afspraak.

Wanneer je mij later opnieuw moet contacteren omdat je toch iets anders op hetzelfde moment hebt gepland maakt duidelijk dat jouw gezondheid niet op de eerste plaats komt en toont weinig respect naar ons toe.

Soms kan het verleidelijk zijn om je afspraak te annuleren omdat het niet goed gaat of is gegaan. Dit is echter niet de bedoeling. Je komt niet om je goede resultaten te laten zien want dan kon je het ook alleen, je komt voor advies en motivatie!

Wanneer je een afspraak wil verplaatsen is het ook fijn als je even de reden vermeld. Hierdoor kan ik zelf ook meer begrip tonen.

Ik hoop dat jullie hierdoor meer bewust zullen nadenken voor je een afspraak verplaatst. Als er echter toch geen verbetering komt ben ik genoodzaakt om toch extra afspraken hierover te maken. Dit zou jammer zijn voor de klanten die wel steeds hun afspraken nakomen en waar er eens 1 keer echt iets tussen komt want dat kan natuurlijk altijd gebeuren.

Bedankt alvast aan de klanten die wel steeds de gemaakte afspraken nakomen!

 

*Normale annulatiebeleid: Indien een afspraak niet binnen de 48 uur wordt geannuleerd (via mail, bericht, sms of telefoon) zal ik een annulatiekost aanrekenen (m.u.v. ziektebriefje).

Indien afspraak geannuleerd tussen de 24 en 48 uur voor de afspraak: 50 % van de normale prijs.  Indien niet geannuleerd of minder dan 24 uur op voorhand: 100 % van de normale prijs.