Loempia’s heel lekker maar helaas niet zo gezond. Vaak gefrituurd en dan eten we het ook nog eens met rijst terwijl het korstje net al koolhydraten bevat. Deze gezonder variant kan zowel lunch (3 stuks ter vervanging van 1 snede brood), als hapje (afhankelijk van de vulling 30-50 kcal/stuk van je extraatje) of als diner als je vlees/vis/vleesvervanger toevoegt. (10-12 stuks + 125 g vlees per persoon) hier vind je nog een lekker alternatief.

Ingrediënten 

  • filodeeg of brickdeeg
  • spinazie
  • kruiden naar keuze

Bereiding

  • ik testte dit gerecht met brickdeeg 1 vel = 2 loempia’s en filodeeg 1 vel = 3 loempia’s.
  • Stoom de spinazie en duw l het vocht er uit. Krruid naar smaak.
  • Leg de spinaize op de vellen en vouw loempia’s.
  • Maak een papje van het water en de bloem en kleef de loempia hiermee dicht.
  • bak de loempia’s 15-20 minuten in een voorverwarmde oven van 220°C of  8 minuten in een airfryer. Draai ze in de helft om

*Dit gerecht bevat gluten. Voor de glutenvrije variant gebruik je rijstvellen en maïzena i.p.v. bloem.

*Dit gerecht is lactosevrij.